(+32) 0475 55 00 73 pw@kicom.be
Selecteer een pagina

15de FM Congres

Dinsdag 10 oktober 2023 - Sheraton Airport Hotel Zaventem

Thema: Employee Journey & Employer Branding

Thema

Employee Journey & Employer Branding

De cruciale rol van FM in een snelle en voortdurend veranderende werkomgeving
Hoe kan je ook als Facility Manager de werknemers blijven motiveren en hoe hou je ze aan boord?

Door covid maar ook door de recente geopolitieke gebeurtenissen is de werkomgeving- in zijn breedste zin – op zijn kop gezet. Meer thuiswerken, minder thuiswerken, mobiliteitsuitdagingen, toenemende eisen qua duurzaamheid en circulariteit, diversiteit/gelijkheid/inclusie, afnemende sociale cohesie en gebrek aan contact met collega’s met als gevolg een verminderde groepsdynamiek, om nog maar te zwijgen over strikt operationele uitdagingen (een dag per week niet op kantoor? Moeten we dan nog stoken? Onderbezetting op dag A en overbezetting op dag B, wat met leegstaande verdiepingen?…)

De bedrijven hebben nu veranderende maar niet minder belangrijke uitdagingen waar het gaat om de motivatie en de retentie van de medewerker. De tijd dat ‘een mooi bureau en goede koffie’ volstonden om werknemers aan het bedrijf te binden is definitief voorbij. De uitdagingen zijn veranderd en bedrijven moeten daarop inspelen om de rol (én de interne klant!) niet te lossen.

Het facilitair departement zit hier- samen met HR en IT – zonder discussie in de ‘drivers seat’. Wat kan FM doen om die Employee Journey optimaal te laten verlopen? Wat kan en moet het departement doen om in te spelen op een nieuwe situatie met totaal andere uitdagingen dan pakweg vijf jaar geleden?

Op 10 oktober brengen we een aantal cases en visies vanuit bedrijven en instellingen die actief met de problematiek omgaan.